שלטים כל המידע

שלטים מידע חשוב שיסייע לכם להבין כיצד מיוצרים שלטים? מה הם סוגי השילוט הקיימים? איך ניגשים להזמין שלט ואיפה?

המידע נכתב על ידי איציק פייזק בשיתוף חברת אי אם מערכות שילוט החומר שנכתב כאן נאסף במשך שנים רבות
על ידי איציק פייזק הפעיל בתעשיית חומרי הגלם והציוד ומועבר לעיונכם.

שלטים התפתחות התעשייה

תעשיית ייצור השלטים מתפתחת ומשתנה בהתאם לאפשרויות הטכנולוגיה המתקדמות כיום ניתן לייצר סוגי שילוט רבים
במהירות באיכות ובכמות רבה יותר תודות למכשור והציוד המתקדם.

שילוט הוא חלק משמעותי וחשוב בשיווק עסק, בהנחיה, בהדרכה ובהוראה לכן קיימים יצרני שילוט וסוגי שילוט רבים.

סוגי השילוט מתחלקים לקטגוריות השונות

שלטי הכוונה, שלטי הדרכה, שלטי פרסום, שלטי מיתוג ושלטי אזהרה הם חלק מסוגי השילוט המיוצרים בכל יום כאשר גם בסוגי שילוט אלו קיימת חלוקה.

שילוט חיצוני – שילוט המיועד לתנאי חוץ עמידות בקרני השמש (uv) גשם וקור.
שילוט פנימי – שילוט למקומות תחומים בהם אין דרישה לתנאי חוץ.

סרטון פלוטר חיתוך

קצת רקע מהעבר שלי (איציק פייזק)
שנות ה90 תהליך ייצור שלטים היה שונה מאוד מחשבים וטכנולוגיה ממש לא היו זמינים ייצור שלט היה תהליך מורכב שדרש מיומנות וזמן היו מספר דרכים בהם ניתן היה לייצר שלט שימוש במכחול וצבע או יצירת שבלונה מנייר וצביעה בספוג או מברשת, התהליך היה מורכב ואם נדרשה תמונה בשלט היה צורך בצייר שלטים.

 תחילת שנות ה2000 לשוק חדר מכשיר בשם פלוטר מכשיר זה סייע בחיתוך מדבקה צבעונית המאפשרת הדבקה על גבי משטח, היתרון הגדול אין צורך במברשת או שבלונה אין צורך בזמן המתנה לייבוש וניתן להחליף את המדבקה במכשיר ולחתוך צבעים שונים ולשלבם בשלט, שם המכשיר פלוטר הגיע מהשורש פלט קובץ שסופק מהמחשב נתוני תזוזה של המכשיר בציר X,Y.
את הקובץ תכננו בתוכנת שרטוט בשם אלגרו מאוחר יותר קסמט ותוכנות נוספות.

מדפסת-אקו-סולבנט

פלוטר הדפסה אקו סולבנט לשימוש פנימי וחיצוני

שלטים כל המידע – המדפסות הראשונות 

בהמשך פותחו מדפסות פיגמנט המאפשרות הדפסת תמונות באיכות אך לשימוש פנימי בלבד כיוון שהדיו לא עמד בתנאי חוץ ודהה.

מדפסות סולבנט ראשונות חדרו לשוק מדפסות שאפשרו הדפסת תמונה בפורמט רחב באיכות סבירה.

מדפסת-לקשיחים

 טכנולוגיה עתידנית

וכיום הטכנולוגיה כבר מאפשרת הדפסה באיכות גבוהה על גבי לוחות לשימוש חיצוני, במקום להדפיס על גבי מדבקות ואותם להדביק ללוחות המדפסת מדפיסה ישירות על גבי הלוח, פרס-פקס, לוקובונד, פח, עץ, אלומיניום, זכוכית וחומרים שטוחים נוספים.

שלטים-לדלתות-אותיות-בולטות-שחורות

אז חשבתי איך להמשיך מכאן מה ישמש אתכם הקוראים?

אוקיי נתחיל בהתחלה התקנת שלט מחוץ לעסק או למשרד דורשת רישוי ותשלום שנתי של אגרת שילוט, לפני שמזמינים שלט חשוב להוציא רישיון שילוט בעירייה או מועצה, רצוי לצלם את המקום המיועד לשילוט לקחת מידות גובה ואורך ולגשת עם הפרטים להוצאת הרישיון.

לאחר קבלת אישור והנחייה על גבי סוג השילוט (הנחיה יש מקומות בהם העירייה או המועצה מנחות על סוגי השילוט האפשריים) ניתן לגשת ולקבל הצעת מחיר מיצרן שלטים.

למי ניגשים ואיך?

בשביל לקבל רעיון לשלט אפשר לגשת למספר יצרני שלטים עם התמונה המצולמת ולקבל ייעוץ מקצועי על סוג השלט המוצע, ברגע שסוג השלט נבחר לדוגמה אותיות בנויות ניתן לקבל מפרט טכני הכולל סקיצה ופרטי המידות והחומרים מהם מיוצר השלט והצעת מחיר ראשונית המאפשרת בדיקה במקומות נוספים, במידה ואתם מבקשים מספר הצעות מחיר חשוב לשים לב שהמפרט יהיה דומה כי הוא שקובע את עלות השלט, לדוגמה עובי אותיות אלומיניום 1.5מ”מ יקר יותר מעובי אותיות אלומיניום 0.8מ”מ, גם גובה האות משפיעה על מחיר השלט.

מספר יצרני שלטים איתם ניתן לבדוק הצעות מחיר:

אי אם מערכות שילוט – חולון
טל: 077-766-1611

ארתור שלטים – בת ים
טל: 050-5916557

בל שלטים – תל אביב
טל: 03-682-2130

קוים שילוט כללי – יהוד
טל: 03-6818298

ניאון עיצובים – ירושלים
טל: 050-244-8064

משי גת – קרית גת
טל: 08-681-0225

ויצרני שילוט רבים נוספים.

מכונת-כיפוף-אותיות

מכונת כיפוף אותיות של חברת tps

אות-בנוייה-במכונה

 כיצד מייצרים אותיות בנויות לשלטים?
אחד מסוגי השילוט הנפוצים היפים והיוקרתיים המותקנים בעסקים, עריות, משרדי ממשלה ומקומות רבים נוספים, אותיות בנויות ניתן לייצר ממגוון חומרים אותיות PVC, אותיות פרס-פקס, אותיות אלומיניום, אותיות נירוסטה.

תהליך הייצור מורכב ודורש מיומנות רבה התהליך כולל חיתוך פסים מהחומר הנבחר לדוגמה פרס-פקס ברוחב 10ס”מ על אורך 3 מטר את הפס מכופפים באמצעות חימום לצורת האות הדופן המכופפת מחוברת לחזית האות בהדבקה ולאות מייצרים תחתית לרוב מחומר PVC המאפשר התקנת תאורת לדים.

מכונת כיפוף אותיות אלומיניום

כיום ניתן לייצר אותיות במהירות ובדיוק מאלומיניום צבוע באמצעות מכונה מתקדמת מסוג TPS המכופפת את דופן האות לצורה הרצויה, יצרני שילוט רבים הכניסו את המכונה לשימוש היא חוסכת זמן רב מייצרת בדיוק מרבי ואין צורך בצביעת האותיות כי האלומיניום מגיע צבוע.

 

 

היתרונות בשימוש באלומיניום לאותיות הוא גדול הוא עמיד בתנאי אקלים קשים שמש גשם חום קור וניתן לקבל את דופן האלומיניום בגבהים שונים החל מגובה 3ס”מ ועד 12ס”מ.

ומיוצר בגוונים שונים זהב, כסף, ברונזה, לבן, כחול, אדום, צהוב, שחור, ירוק וצבעים נוספים לפי בחירה ואפילו דופן אלומיניום מחוררת לאפשרות של דופן מוארת.